Volkswagen se ambitioneaza aproape fara oprire sa produca automobile din ce in ce mai bune pentru clientii fideli din Europa.
La apritia Golf-ului VI toata lumea a aplaudat faptul ca VW a utilizeazt platforma tehnica a vechiului Golf V insa a lucrat intensiv pentru a face din Golf o masina nu doar dezirabila ci realmente cea mai buna din segmentul sau.Calitativ un Golf nu este cu nimic mai prejos decat un VW Passat CC chiar daca costa cu 20.000 euro mai putin. Mai mult senzatiile din spatele volanului nu difera foarte mult intre cele doua masini. Aceasta strategie de cizelare si ridicare a gradului de rafinament all-around al masinilor marca VW fac din acest constructor numarul 1 in Europa fara drept de apel.
Dupa Golf vine evident si Polo
Aici trebuie sa mentionam ca micutul Polo a ajuns la cea de-a cincea generatie, iar noul Polo are dimensiunile caroseriei mai mari decat cele ale primului Golf din 1974. Segmentele auto au ramas aceelasi insa proportiile masinilor au crescut constant pentru a face habitacul cat mai spatios.
Mai mult noul Polo are spatiu interior arhisuficient pentru patru persoane cu mentiunea ca cei din fata nu stau mai inconfortabil decat cei dintr-ul Golf. Portiere din fata de mici dimensiuni ca latine sunt un impediment vizibil cand te urci in masina insa odata urcati totul este mai mult decat confortabil.
Pentru pasgerii din spate calatoriile mai mari de 100 km pot sa fie usor inconfortabile datorita lipsei spatiului pentru genunchi insa orice salesman VW iti v-a recomanda lejer un Golf pentru acest tip de incursiune in afara orasului.
Calitate de fabricatie
La acest categorie noul VW a facut cel mai mare salt in comparatie cu predecesorul Polo, materialele din plastic dur si inestetic sunt tot mai putine la numar, acestea fiind inlocuite de spuma poliuretanica moale si placuta la atingere. Inteaga plansa de bord este de cea mai buna calitate, detaliu care din pacate nu se regastete la modelele concurente precum Renault Clio facelift, Peugeot 207, Opel Corsa sau noul Ford Fiesta.
Evolutia interiorului noului Polo face ca aceasta masina sa devina peste noapte cea mai buna din segmentul sau.
Volanul este imprumutat de la Golf, sistemul audio cu ecran touch screen si instalatia de aer conditionat automata cu o singura zona sunt de cea mai buna calitate. Singurele componente din plastic de proasta calitate au ramas manere portierelor si imbracamintea exteriora a consolei centreale, detalii care pot sa fie trecute cu vedrea daca privim masina in ansamblu.
Motorizare
Cea mai mare surpriza a testului a fost pe langa o calitate de fabricatie de top, motorizare extrem de atragatore. Este vorba de noua generatie de motore diesel TDI de 1.6 litri care au patru cilindri in linie si sistem common-rail de ultima generatie. Motorul in test a fost chiar cel mai slab diesel TDI, cel de 75 CP. Multi o sa vina aici sa ne readuca aminte ca vechiul 1.4 TDI de 75-80 CP nu a fost atat de stralucit precum magnificul 1.9 TDI de 101 CP, iar noi o sa venim sa spunem ca VW a dezvolata aceasta noua generatie TDI pentru a inlocuii atat micutul 1.4 TDI cat si longevivul 1.9 TDI.
Rezultatul este de-a dreptul socant deoarece acest 1.6 are doar 75 CP insa poseda si un moment motor de 195 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Aceasta inseamna ca un TDI de 75 CP marca VW concureaza lejer un TDci de 90 CP de sub capota unei Fiesta sau un dCI de 85 CP marca Renault. Etajarea precisa a transmisiei manale cu 5 rapoarte fac viata la volanul lui Polo TDI de 75 CP foarte comfortabila.
Consum
Daca tot a venit vorba de un TDI nu puteam sa uitam capitolul consum de combustibil, detaliu care la acest propulsor este de-a dreptul fantastic. Astfel cu un rezervor plin de 44 litri am putea sa parcurgem in Romania peste 1.000 de km. Testul de anduranta a fost realizat pe un parcurs Bucuresti-Focsani-Valenii de Munte-Ploiesti-Bucuresti, adica peste 450 km parcursi ziua cu instalatie de aer conditionat pornita. Rezultatul socant a fost consumarea a doar un sfert de rezervor!
Pret
Despre pret nu mai are rost sa vorbim deoarece un VW este clar mai scump decat modelel concurente, insa aceast diferenta financiara se regaseste din plin sub capoata si la interior.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu