DE CE SUPERB?
La aceasta intrebare o sa veniti evident sa ne contraziceti orice am spune, prin simplu fapt ca aceasta marca si in special acest model nu are o imagine de marca atat de mare incat sa concureze modele premium serioase. Realitatea este insa putin diferita de ceea ce am cunoscut pana in prezent cand vorbeam de modele premium, deoarece trebuie sa ne reamintim pe scurt de fabulosul Hyundai Genesis V8, masina care are acum pretentia de a concura chiar marci renumite precum Lexus sau Lincon. De ce nu ar putea si o Skoda cu noul model Superb sa concureze cu Merceders sau Audi?
CALITATE DE FABRICATIE
La acest capitol noul Superb sta chiar superb, si anume masina vine indiferent de nivelul de echipare cu o calitate de fabricatie peste media segmentului din care face parte. Chiar si asa, este totusi greu de crezut ca marca Skoda a reusit sa produca in serie o masina asa de pretentioasa la acest capitol. Dupa mai bine de 300 km efectuati la volan si nu numai, am realizat din senin ca aceasta masina chiar are voie sa concureze legal modele deja consacrate si aici ma refer evident la BMW, Mercedes si Audi.
MOTORIZARI
Sub capota modelului testat ne-a tinut companie un diesel clasic TDI de doi litri, care a afisat o putere maxima de 170 CP si un moment motor de 350 Nm. Acest TDI nu este un alt TDI montat pe o alta Skoda, ci primul TDI cu injectie rampa comuna Common-Rail. In sfarsit zgomotul a ajuns la o valoare civilizata. Cea mai inedita echipare a masinii testate a fost in schimb noua cutie de viteze DSG cu 6 rapoarte, transmisie manuala cu doua ambreiaje care este capabila sa ofere o schimbare a vitezelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului, sau chiar sa ruleze in modul full automatic. Acesta este viitorul si de acest lucru ne-am convins fara discutie chiar si cand am abordat un stil de condus ceva mai sportiv.
COMPORTAMENT RUTIER
Fata de vechiul Superb, noul model nu se diferentiaza foarte mult si acest lucru nu constituie decat un mare avantaj deoarece si vechiul ca si noul Superb ofera un grad de confort rutier peste media clasei. Pur si simplu aceasta masina este dedicata in intregime celor care doresc o berlina civilizata si placuta de condus chiar si pe drumurile usor denivelate. Masa relativ mare a masinii a impus ca trenul de rulare sa aiba un feeling echilibrat si de ce nu chiar rafinat.
CONCURENTA
Modelul Skoda Superb reprezinta pentru industria auto europeana exact ceea ce a insemnat pentru marca Volvo modelul 850 in urma cu mai bine de un deceniu. Mai exact ca dimensiune a caroseriei masina concureaza cu modele din clasa mare, unde putem enumera BMW-ul Seria 5, Mercedes-ul Clasa E sau Audi-ul A6, insa daca ne raportam la valoarea de achizitie, masina lupta pe un front mai comun unde intalnim VW Passat, Renault Laguna, Opel Insignia sau chiar si viitorul Seat Exeo. Aceasta discrepanta in raportul pret-dimensiuni a dat castig de cauza si modelului Volvo 850 care a luat clienti atat din segmentul mediu cat si mai ales din cel mare.
Date tehnice:
Motor: 2.0 TDI CR DPF
Capacitate (cmc): 1.968
Putere maxima (cp/rpm): 350/1.750
Cutie (l): manuala, 6 trepte
Viteza maxima (km/h): 222
Repriza 0-100 km/h (s): 8,8
Consum mediu: 5,8 l
Consum minim: 4,8 l
Consum maxim: 7,7 l
Dimensiuni Lxlxh (mm): 4.838 x 1.817 x 1.462
Greutate (kg): 1.489
Pret (euro) fara TVA: 21.890 cu TVA: 25.692
sâmbătă, 29 august 2009
Miscare Superba a lui Skoda!
11:26
No comments
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu