Germanii de la Volkswagen au prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt o versiune imbunatatita a conceptului 1-liter pe care l-au dezvaluit in anul 2002. Spre deosebire de modelul prezentat in urma cu sapte ani, conceptul Volkswagen 1-liter care va debuta la Frankfurt in aceasta saptamana are sanse mari sa intre in productie si este un hibrid. Modelul poate sa aspire linistit la titlul de “cel mai eficient hibrid din lume, gratie consumul de numai 1.49 litri la 100 kilometri.
Conceptul Volkswagen 1-liter este echipat cu un motor diesel cu doi cilindri, care dezvolta doar 39 cai putere si este cuplat la o transmisie DSG cu sapte trepte. Desi puterea acestui model pare mica la prima vedere trebuie sa luam in vedere faptul ca masa noului concept de la Volkswagen este de 498 kilograme. Pe langa motorul cu combustie interna, noul Volkswagen L1 Concept are si un motor electric, care dezvolta 14 CP si face legatura cu transmisia DSG prin intermediul unui ambreiaj separat, actionat automat.
Masa scazuta si coeficientul aerodinamic extrem de bun al noului Volkswagen 1-liter Concept aduce un consum de carburant de 1.49 litri la 100 kilometri. Valoarea consumului de carburant este extrem de scazuta si rivalizeaza cu numeroase vehicule pe doua roti care obtin un consum similar de carburant. Modelul L1 Concept are doua moduri de functionare – Eco si Sport, care sunt comutate automat in functie de sarcina la care este supus. Astfel, in modul ECO motorul TDI de 800 centimetri cubi dezvolta 27 CP, pe cand in modul Sport acesta dezvolta 39 CP. In ambele situatii, puterea maxima este atinsa la 4.000 rpm, iar cuplul motor maxim este oferit la 1.900 rpm. Indiferent de modul de functionare selectat, motorul TDI de 0.8 litri al lui L1 Concept ofera un cuplu motor maxim de 100 Nm.
Pe langa elementele mentionate mai sus, noul Volkswagen L1 Concept beneficiaza si de un sistem Stop-Start, care opreste motorul automat cand vehiculul s-a oprit si il reporneste automat in momentul in care acceleratia sau "pedala E" este apasata. Motorul electric este utilizat atat in momentul in care accelerezi, cat si la repornirea motorului TDI, pentru a oferi o tranzitie aproape insesizabila intre acestea. Volkswagen L1 Concept are si o functie de regenerare a energiei pierdute la franare, motorul electric functionand ca un alternator.
Desi dezvolta doar 39 CP, modelul poate sa atinga o viteza maxima de 160 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h este realizata in doar 14.3 secunde. Capacitatea rezervorului de carburant este de doar 10 litri, dar acesta ofera o autonomie teoretica de 670 km, daca ar fi sa luam in vedere consumul mediu de carburant al acestui model
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu