miercuri, 16 septembrie 2009

Viitorul Polo GTI ar putea avea un motor de 200 CP

Urmatoarea generatie a lui Volkswagen Polo GTI ar putea fi echipata cu un motor TSI de 1.4 litri, care va dezvolta 200 CP. Inginerii Volkswgen vor echipa acest model cu o transmisie DSG cu sapte trepte si cu un diferential cu alunecare limitata controlat electronic.

Potrivit englezilor de la Autocar, noul Volkswagen Polo GTI va dezvolta 200 CP. Modelul va fi disponibil doar in versiunea cu trei usi, la fel ca in cazul generatiei precedente a acestui model si al lui Golf GTI. Mai mult decat atat, noul Polo GTI va dezvolta aceasta putere dintr-un propulsor TSI de 1.4 litri. Unitatea TSI de 1.4 litri va fi cuplata fie unei transmisii manuale cu sase trepte, fie unei cutii de viteze DSG cu sapte trepte.

La fel ca in cazul versiunilor precedente ale lui Polo GTI si a tuturor modelelor Golf GTI, noul model GTI bazat pe Polo va avea tractiune fata. Motivul acestei alegeri este strans legat de costurile de productie si dezvoltare, dar si de faptul ca inginerii Volkswagen anunta imbunatatiri serioase in materie de pastrarea tractiunii in cazul vehiculelor cu tractiune fata. Producatorul german de automobile a dezvoltat un sistem electronic care simuleaza un diferential cu alunecare limitata, care este "generat" prin intermediul aplicarii selective a franelor de pe puntea fata, intr-un mod similar cu cel prezentat pe Alfa Romeo MiTo.

Directorul de produs al marcii Volkswagen, Dr. Ulrich Hackenburg, a declarat ca inginerii Volkswagen au modificat sistemul de directie al noului Polo GTI pentru a putea preveni si compensa fenomenul de torque steer, care se manifesta prin smucirea volanului in timpul acceleratiilor puternice. Avand in vedere faptul ca directia lui Polo este controlata electronic, cei de la Volkswagen au implementat un sistem de control care functioneaza alaturi de unitatea ECU a motorului si computerul de bord al masinii si evalueaza sarcina la care este suspus motorul si intentiile soferului.

Modelul Polo GTI va primi acest surplus de putere si performanta ca raspuns la dezvoltarea unor modele precum Renault Clio RS si Twingo RS. Inginerii Volkswagen au reusit sa "stoarca" chiar si 280 CP din motorul 1.4 TSI, dar se vor opri la 200 atunci cand vine vorba de modelul Polo. Aceasta alegere ar putea fi facuta si din ratiuni de fiabilitate si durabilitate, inginerii Volkswagen fiind nevoiti sa pastreze acelasi nivel de performanta pentru o perioada indelungata de timp, fara ca fiabilitatea sa aiba de suferit. Ulterior, exista posiblitatea ca Volkswen sa ofere o serie limitata a lui Polo care va fi creata special pentru competitii. Alaturi de noul Polo GTI, Volkswgen va lansa inca doua modele pe baza platformei actualului Polo.

0 comentarii: